Subject: Palume tõlgendust SAS § 5 lõikele 5
From: "Kirsti Saar" <[email-masked]>
To: "[email-masked]"
Date: Tue, 7 Jan 2025 22:52:01 +0200

Tere!

Saue vald, Saku vald ja Keila linn asutasid eelmise aasta lõpus sihtasutuse 
Maidla Maja, mille eesmärgiks on investeeringute tegemine raske- ja sügava 
puudega lastele haridus- ja õpilaskodu teenuse pakkumiseks, rajatava 
koolkodu hoone ehitamine, ülalpidamine, haldamine ning rendile andmine ja 
hoones teenuste pakkumise korraldamine. Nimetatud projektiga soovib liituda 
ka Harku vald võrdsetel alustel sihtasutuse asutajatega. Osapooled on 
arutanud, et seda võiks teha selliselt, et Harku vald asutab sama sisuga 
sihtasutuse, mis liidetakse hiljem sihtasutusega Maidla Maja. Sihtasutuste 
seaduse § 5 lõike 5 kohaselt ei lähe asutaja õigused üle tema 
õigusjärglasele. Sihtasutuste seaduse seletuskiri kahjuks selle sätte mõtet 
lahti ei selgita. Palume Teie tõlgendust nimetatud sättele. Kas nimetatud 
säte võimaldab ühinemislepingus kokku leppida, et asutajaõigusi teostavad 
kõik neli omavalitsust vastavalt põhikirjas kokku lepitule? Või välistab SAS 
§ 5 lg 5 igasuguse võimaluse, et juba asutatud sihtasutuse asutajate ringi 
saaks tulla ka mõni omavalitsus, kes algselt asutaja ei olnud?

LugupidamisegaKirsti Saar

vallasekretär

GSM  <tel:+372%205348%202375> +372 5348 2375

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee

 <http://www.sauevald.ee/>